doc
plik doc - 28 KB

Świetlica szkolna w roku szkolnym 2024/2025 będzie czynna w godzinach 7:00 do 16:00

pdf
plik pdf - 296.1 KB

W związku z planowaniem żywienia w placówce na nowy rok szkolny 2024/2025 bardzo proszę o dostarczenie do sekretariatu wypełnionych deklaracji jeżeli Państwa dziecko będzie od września korzystało z obiadów w szkole.

Zadania realizowane w ramach  Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego ,,Zabawa Sztuką'' w roku szkolnym 2022/2023

TRWAL- rozwijając ten skrót i tłumacząc go na język polski - jest to po prostu myślenie linią. Linia jest podstawowym elementem sztuki, projektowania i kluczem do odblokowania procesu twórczego. Technika ta przeznaczona jest dla dzieci od 3 roku życia, a w skrócie polega na używaniu kartonu do odbija linii i tym samym tworzenia własnych kompozycji. Malowanie linią/myślenie linią, to jedna z najpopularniejszych technik wykorzystywanych przez nauczycieli freblowskich.

,,Sztuka ulicy" - zazwyczaj ma charakter bezprawny, artyści tworzą, co chcą i gdzie chcą. Jednym z najbardziej popularnych artystów street artu jest Banksy.  Świetliki zainspirowane twórczością artystów streetartowych stworzyli swoje dzieła za pomocą kredy. Wejście do szkoły zmieniło swój charakter, całe szczęście, że mury budynku zostały nienaruszone : )

"Zafreblowane dzieło" - przy użyciu freblowskich darów uczniowie odtworzyli wybrane dzieło ze świata sztuki. Inspiracją do realizacji pracy stały się „Słoneczniki” Van Gogha. Uczniowie dowiedzieli się o życiu i twórczości artysty, a z darów natury odtworzyli jego znane na całym świecie dzieło.

"Przepis na farbę" – to hasło zainspirowało uczniów i nauczycieli do stworzenia nowej odmiany farb. Uczniowie rozpuścili kawę w ciepłej wodzie i obserwowali, co wydarzy się dalej. Ilość wody i kawy stała się odpowiedzialna za odcień. Byliśmy pod wrażeniem ciekawych rozwiązań uczniów. Zachęcamy do takich prób w domu.

,, Zakodowane dzieło'' - matematyka i sztuka ma ze sobą wiele wspólnego. Tym razem propozycja aktywności plastycznej została połączona z kodowaniem. Efektem wykonanego zadania było niezwykłe dzieło. Ograniczona liczba ruchów pędzlem, wylosowany kształt, ale i dzielenie przestrzeni malarskiej z innymi osobami jest dla dzieci dużym wyzwaniem, jednak wspólnymi siłami udało nam się stworzycie abstrakcyjne dzieło, które ozdobiło przestrzeń w naszej sali. 

„Monochromatyzm"  - czyli kolejne zadanie z projektu „Zabawa Sztuką” . Zadanie poświęcone było palecie barw, a w szczególności barwom monochromatycznym - jedna barwa, wiele odcieni. Przy pomocy farb, uczniowie malowali obraz swoim ulubionym kolorem, stosując zasadę rozjaśniania odcieni.

"Nietypowy pędzel" -pędzel nie jest niezbędny do malowania. Czym zastąpić tradycyjny pędzel? Za pomocą wyobraźni i bez użycia jakichkolwiek materiałów plastycznych uczniowie tworzyli swoje ulotne dzieła i bawili się w artystów oraz kopiarzy, a także malowali sobie po plecach – to był miły początek dnia!

„Kącik sztuki" –to miejsce stworzone z myślą o dzieciach, które w wolnym czasie będą mogły swobodnie tworzyć lub odkrywać dzieła wybitnych artystów.

"Kartonowa pomoc" - karton to materiał, z którego można wyczarować prawdziwe cuda! Uczniowie poznali znanych artystów takich jak Picasso, Vermeer, Klimt czy Leonardo da Vinci oraz ich wybitne dzieła, które można spotkać jako reprodukcje niemal wszędzie. Z pomocą kartonowej układanki odtworzyli je i spróbowali dopasować artystę do obrazu.

"Architekci" - każde państwo rozpoznawalne jest za sprawą jakiejś charakterystycznej budowli. Uczniowie poznali najbardziej zaskakujące budowle z całego świata i dowiedzieli się paru ciekawostek dotyczących pracy architekta.  Następnie w drużynach za pomocą różnego rodzaju klocków starali się odtworzyć część poznanych miejsc. Jak myślicie, czy im się udało?

 

Rodzice mogą się dodzwonić bezpośrednio na
świetlicę wybierając wewnętrzny 27

 

Miasto RybnikMinisterstwo Edukacji Narodowej
Kuratorium Oświaty w Katowicach