Zabawy i ćwiczenia logopedyczne dla dzieci

2020-05-12

 

 

Poniedziałek 11.05.2020 r.

 

Kolejna porcja ćwiczeń i zabaw logopedycznych dla dzieci uczęszczających na zajęcia logopedyczne oraz wszystkich chętnych. Zachęcamy do codziennch ćwiczeń narządów artykulacyjnych i ćwiczeń oddechowych.

 

W razie pytań napisz na adres mailowy: madalena123@interia.pl (od poniedziałku do piątku w godzinach 9-13).

 

 

Dziś zapraszam Was na wiosenną łąkę.

 

Na początek troszkę się poruszamy i wykonamy ćwiczenia ortofoniczne.

Ćwiczenia ruchowe połączone z naśladowaniem głosów zwierząt:

  • Bocian (kle, kle) – dzieci stoją na jednej nodze.
  • Żaba (kum, kum) – skaczą w przysiadzie.
  • Ptaki (fi u – fi u – tijo – tijo) – bieg i „machanie skrzydełkami”.
  • Kukułka (ku – ku) – przysiad.
  • Mucha (bzz...) – bieg na czworakach.

 

Zakręć kołem i wykonaj ćwiczenia artykulacyjne, które wskaże Ci koło.

https://wordwall.net/pl/resource/1016515/%C4%87wiczenia-logopedyczne/gimnastyka-buzi-i-j%C4%99zyka-z-biedronk%C4%85

 

Kolejne zadanie polega na recytacji fragmentu wiersza "Idzie wiosna przez pola".

Rodzic najpierw przedstawia dziecku cały wiersz. Potem dzieci powtarzają za nim kolejne wersy, wyraźnie wymawiając samogłoski.

Idzie wiosna przez pola
Idzie wiosna przez pola,
Idzie wiosna przez gaje,
Ale zima niedobra,
Przyjść jej do nas nie daje.
W koszyku przyniosła:
Rzodkiewkę czerwoną,
Sałatkę zieloną.
Wołała: „Kupujcie!”
Prosiła: „Sprzedajcie!”
Gdy pusty był koszyk,
Zaczęła przynosić
I kwiaty, i pąki,
I trawy na łąki,
Motyle, owady
I ptaszki, i żaby,
I wszystko, co żyje,
Co w ziemi się kryje.

 

Na koniec zajęć, troszkę się wyciszymy i odprężymy, wykonamy ćwiczenia oddechowe i głosowe.

Zabawa „Misie”

Dzieci leżą na plecach, trzymając rękę na brzuchu. Misie śpią (wdech nosem – brzuch unosi się, wydech nosem – brzuch opada). Misie budzą się, przeciągają i ziewają (wdech ustami – ręce za głowę, wydech ustami – ręce wracają). Misie wdychają powietrze ustami i mruczą – mmmm (ciszej i głośniej); palec dotyka skrzydełek nosa, aby wyczuć wibrację. Potem mruczą: mmmma, mmmme, mmmmo, mmmmu. Misie cieszą się, że przyszła wiosna i zaczynają śpiewać: aaaaa, ooooo, eeee, uuuuu, yyyyy, iiiiiii.

 

 

 

Miasto RybnikMinisterstwo Edukacji Narodowej
Kuratorium Oświaty w Katowicach