Podróże po Europie - podsumowanie

2022-04-01

Przez 4 tygodnie marca podróżowaliśmy po Europie. Każda grupa przedszkolna przedstawiła swoim koleżankom i kolegom z innych grup wybrany przez siebie europejski kraj.

Podróż zaczęliśmy w stolicy Francji – Paryżu, gdzie zostaliśmy zaproszeni na prawdziwy pokaz mody. Poznaliśmy najważniejsze zabytki tego kraju, jego flagę oraz tradycyjne potrawy. Skosztowaliśmy różnych gatunków serów, bagietkę oraz francuskie croissanty. „Motylki” zatańczyły menueta oraz zaśpiewały piosenkę „Panie Janie” oczywiście w języku francuskim.

Kolejnym przystankiem były Włochy. Dzieci poznały historię powstania Rzymu, flagę, hymn oraz najciekawsze zabytki i budowle. Nauczyły się także kilku słów w języku włoskim, zatańczyły tarantelę – taniec ludowy pochodzący z Neapolu. Dowiedzieliśmy się, że we Włoszech produkuje się ponad 130 rodzajów makaronu. Największą atrakcją był pokaz wybuchu wulkanu oraz przygotowywanie pizzy Margarity w restauracji „Tratoria Sówki”, którą po upieczeniu wszystkie przedszkolaki zajadały ze smakiem.

Następnie odwiedziliśmy Wielką Brytanię, gdzie spotkaliśmy się z królową Elżbietą i odbyliśmy wycieczkę czerwonym autobusem. Przypomnieliśmy sobie wiele słów i zwrotów w języku angielskim, a także nauczyliśmy się nowej piosenki pt. „London Bridge” Częstowaliśmy się angielskimi herbatnikami, w tym dniu nawet drugie śniadanie było angielskie - przepyszny pudding, a na obiad oczywiście fish and chips.

Naszą podróż zakończyliśmy w Grecji. Przenieśliśmy się w czasy greckich bogów i pierwszej olimpiady sportowej. Wzięliśmy nawet udział w kilku konkurencjach olimpijskich. Zwiedziliśmy górę Olimp i wiele greckich wysp. „Kotki” zaprezentowały tradycyjny grecki taniec „Zorbę”. Skosztowaliśmy jak smakuje deser baklawa i tradycyjna sałatka grecka oraz poznaliśmy kilka słów w tym języku.

Dzięki tym podróżom dzieci mogły przyswoić sobie wiadomości o położeniach krajów na mapie politycznej Europy, symbolach narodowych, stolicach i charakterystycznych zabytkach. Poprzez własne doświadczenia poznawały potrawy danego kraju, muzykę i tańce. Dzieci nauczyły się słów i zwrotów w danym języku, a także śpiewały w tych językach piosenki.

Choć podróż dobiegła już końca, pozostały miłe wspomnienia oraz niezapomniane wrażenia tych dalekich wypraw.

Więcej zdjęć znajduje się w zakładkach grupowych.